ZA PROFILEM I. / @LÁSKYSVĚT




Vítejte ZA PROFILEM. Tento projekt jsem nosila v hlavě poměrně dlouho a jsem moc ráda, že mohu dnes představit úvodní díl.

Smyslem a cílem mého blogu je spojovat lidi, kteří milují přírodu a především používají s láskou přírodní kosmetiku. Ráda bych otevřela diskuzi o světě přírodní kosmetiky, zbavila jí všemožných předsudků a nálepek a přiblížila ji lidem.  Nejlepší způsob, jak toho dosáhnout, je být sám dobrým příkladem a inspirací. A přesně o tom je projekt Za profilem aneb konkrétní inspirativní osoby a jejich vztah k přírodní kosmetice.

Jak to začalo? Pro tento projekt jsem oslovila 6 instagramových profilů, které pravidelně a dlouho sleduji a za kterými stojí skvělé holky, které mě inspirují. Naštěstí všechny na projekt kývly a já vám tak mohu během měsíce března postupně představit sérií rozhovorů, prostřednictvím kterých se můžete seznámit s lidmi, které možná sami sledujete a jejichž pohled na přírodní kosmetiku může být pro vás přínosem a inspirací. Všechny dostaly stejné otázky a je zajímavé sledovat, jestli a jak se liší jejich pohled na přírodní kosmetiku.

V tomto úvodním díle s dovolením představím jako první sebe :-) V průběhu března pak každý čtvrtek v 18:00 výjdou další rozhovory.

Pokud byste vy sami chtěli být součástí projektu, nebo byste někoho rádi doporučili, napište mi do komentářů, na email laskysvet@post.cz nebo na můj instagram. Nezáleží na věku, pohlaví ani počtu sledovatelů. Jde jen o lásku k přírodní kosmetice, respektu k přírodě a snahu šířit něco, co má smysl. Budu také ráda za všechny vaše podněty, názory a ohlasy.
Projekt je zatím v začátku a budu moc ráda, když vás bude bavit a někomu třeba ukáže novou cestu.

Tak tedy....začínáme.
_________________________________________________________________________________

Jmenuji se Lenka a je mi 31. Vždycky mě bavilo něco psát a fotit, ale nějak nepřicházelo téma, které by mě skutečně strhlo.
Vše se změnilo jednoho dne, kdy jsem kroutila hlavou před zrcadlem a divila se, co je to zase s mojí pletí před třicítkou, když používám tak drahé a skvělé věci z lékárny. V té době jsem narazila na youtube na video od Sarah Marie Nagel alias @holistichabits a ta mi během deseti minut představila svět přírodní kosmetiky a olejů. Mluvila o tom tak krásně, že ve mě vzbudila zájem a od té doby používám jen přírodní kosmetiku. Už rok a půl. A je to jedno z nejlepších rozhodnutí, které jsem udělala. Předtím jsem měla různé předsudky vůči přírodní kosmetice (o kterých jsem psala zde) a najednou jsem objevila nádherný svět, který mi byl úplně skrytý. Uvědomila jsem si, že nám příroda poskytuje vše, stačí jen hledat a starat se o ní.
Snad bude pro někoho tato série taky tak inspirující, jako pro mě zmíněné video (mimochodem, kdyby vás zajímalo, jakým videem vše začalo, můžete se na něj podívat zde).

Co tě přivedlo k přírodní kosmetice?
Nespokojenost s pletí. Vždycky pro mě byla víc, než dekorativní kosmetika, důležitá péče o pleť. Vyzkoušela jsem mnoho produktů na čištění pleti od přípravků v drogérii po lékárnu a i když se pleť občas zlepšila, nebyla jsem spokojená. Až Sarah M. Nagel a její video o olejové metodě čištění pleti ve mě vzbudilo zájem a oleje se staly hlavními produkty na mojí poliččce v koupelně.
Jak dlouho používáš přírodní kosmetiku? 
Cca rok a půl. 
Pomohla ti přírodní kosmetika s nějakým problémem? 
Pomohla mi výrazně zlepšit kvalitu pleti, která nikdy nebyla čistější. Dřív byla nejenom mastná, ale zároveň suchá (ano divná kombinace, ale stává se to poměrně často právě výběrem nevhodné kosmetiky). Díky olejům je moje pleť zdravější, méně se leskne a je hydratovaná. Sama bych tomu nevěřila, kdybych to nevyzkoušela. A také jsem našla skvělou pastu od značky Jäson, která mi pomohla s problémy se zuby (recenzi najdete zde)
Jaké byly tvé vůbec první produkty z přírodní kosmetiky, které jsi vyzkoušela?
První produkty jsem vyzkoušela už dávno a byly to produkty Alverde. Konkrétně čistící pěna a tonikum pro smíšenou pleť, se kterými jsem byla moc spokojená a produkty na vlasy, se kterými jsem naopak trochu bojovala. Většinou jsem ale po první aplikaci další zkoušení přírodních produktů vzdala, protože jsem čekala výsledek hned, což tak úplně nefunguje, pokud chcete dlouhodobý výsledek. Běžná kosmetika zaručuje právě ten okamžitý efekt, ale z dlouhodobého hediska spíš pleť i vlasy ničí a proto si musíte kupovat stále nové a nové produty. U přírodní kosmetiky jsem si na začátku vystačila asi se třemi produkty, které jsem používala dlouho a výsledek je pořád skvělý. Co se týče světa olejů, tak jako první jsem objevila jojobový a hroznový a pořád na ně nedám dopustit. 
Jaké jsou tvoje oblíbené značky přírodní kosmetiky a proč právě tyto?
Miluji oleje a esenciální olejíčky od české značky Nobilis Tilia. Myslím, že začínám být jejich sběratelka :-) Dále mám ráda značky Saloos, Purity Vision, Sopahoria, Weleda, Eco cosmetics, Jäson, Lavera, Alverde a mnoho dalších. Ale moje úplně nejoblíbenější značka přírodní kosmetiky je 100% PURE, to je čistá radost. 
Jaké jsou tvoje nejoblíbenější produkty z pečující kosmetiky? 
Určitě bambucké máslo a kokosový olej, obojí od Purity Vision a šampon s kondicionérem Neem a lopuch od 100% PURE.
Jaké jsou tvoje nejoblíbenější produkty z dekorativní kosmetiky? 
Moc se nelíčím, což mojí pleti taky docela pomohlo. Když už, tak nejraději používám jen tyto tři produkty - minerální tvářenku Lavera odstín Rose 01, korektor 2nd skin od 100% PURE a pudr Indissoluble od PuroBio odstín 02. 
Vyzkoušela jsi někdy nějaký produkt z přírodní kosmetiky, který ti vyloženě neseděl? 
Spousta :-) Hlavně kondicionéry. I v přírodní kosmetice je třeba hledat to pravé. 
Co ti nejvíc chybí v sortimentu přírodní kosmetiky? 
Zatím jsem nenašla opalovací krém, který by mi vyhovoval konzistencí i vůní. Toto léto si to dávám jako výzvu :-)
Kde čerpáš informace o přírodní kosmetice?
Moje první informace jsem načerpala z knihy Tajemství kosmetiky od Víta Syrového. Na používání esenciálních olejíčků mám svojí bibli Voňavá lékárna od Valerie Ann Vorwood. Hodně mi také  pomohl obchod www.biooo.cz, který má skvělé stránky plné užitečných informací o složení. Teď čerpám nejčastěji inspiraci na nové produkty z blogů o přírodní kosmetice. A taky jsem v poslední době objevila plno zajímavých knih o přípravě domácí kosmetiky, jako například knihu Zelená kosmetika od Michaely Suché nebo Děláme si to doma sami od Aleny Thomas, obě knihy jsou zdrojem skvělých informací. 
Je pro tebe důležitý design produktu? Co říkáš na balení přírodní kosmetiky a která značka tě v tomto směru nejvíc baví? 
Design je pro mě hodně důležitý ve všech aspektech života. Mám ráda hezké věci a vždycky mě dokáže strhnout produkt, který je v krásném balení. Myslím, že se i přírodní kosmetika v tomto směru hodně posunula a některá balení jsou opravdu originální a nadčasová. Například česká značka Jägaia má krásné, minimalistické balení nebo se mi hodně líbí balení slovenských značek Soaphoria a Mylo. Myslím, že si přírodní kosmetika zaslouží jen krásné balení.  
Proč by lidé měli začít používat přírodní kosmetiku?
Protože jsem sama na sobě vyzkoušela, že opravdu funguje, pomáhá i s problémy, které vás mohou trápit dlouhodobě a nemůžete najít vhodný produkt. Navíc většina přírodní kosmetiky nádherně voní a hlavně je šetrná k přírodě. 
Zkoušela si někdy vyrobit nějaký produkt doma? Pokud ano, jak si s ním byla spokojená? 
Jednou jsem vyráběla balzám na rty z balíčku od Lišky Mazané a povedlo se to skvěle. A celkem často míchám různé oleje s pár kapkami esenciálních olejů na různé neduhy. Nic většího jsem se zatím vyrobit nepokusila, ale výše zmíněné knihy o výrobě domácí kosmetiky mě docela inspirovaly, tak uvidím, jestli se do něčeho pustím. 
Kde nejčastěji nakupuješ přírodní kosmetiku? 
Nejčastěji na internetu, například v eshopech www.biooo.cz nebo www.bioneeds.cz. Často také nakupuji přímo na stránkách konkrétní značky, hlavně www.nobilis.cz a www.100percentpure.cz a samozřejmě i v DMku jsem docela často :-). 
Co tě nejvíc překvapilo během používání přírodní kosmetiky?
Nejvíc mě překvapilo to, jak je svět přírodní kosmetiky bohatý na úžasné produkty, keré fungují. Překvapilo mě, jak rychle se moje pleť zlepšila. Taky mě překvapilo, jak dlouho trvá najít dobrý šampon. Za velký přínos považuji hlavně objevení světa éterických olejů. Nadchlo mě, co všechno si z nich mohu namíchat a ono to funguje. 
Kdyby si musela používat jen jeden produkt z přírodní kosmetiky, jaký by sis vybrala? 
Jojobový olej od Nobilis Tilia.
Koho ráda sleduješ v oblasti přírodní kosmetiky, kdo tě inspiruje?
Sleduji všechny holky, které uvidíte v tomto projektu, sleduji české eshopy, stránky značek, které mám ráda a pořád sleduji svojí oblíbenou @holistichabits, díky které to vlastně začalo. 
Proč si začala psát blog?
Protože ráda píšu i fotím a našla jsem oblast, která mě baví a fascinuje a má podle mě smysl jí šířit dál. Vše co se týče péče o přírodu má smysl šířit dál.
_______________________________________________________________________________
Snad se vám první díl série Za Profilem četl hezky a bylo to pro vás třeba i jen trochu zajímavé.

V příštím díle se můžete těšit na Alenu, kterou můžete znát z instagramu jako @s_laskou_k_zivotu. Už teď jí tam můžete začít sledovat a hlavně se nechte inspirovat jejím krásným blogem www.slaskoukzivotu.cz. Můžu říct, že jsem její odpovědi přečetla jedním dechem a objevila jsem produkty, které jsem vůbec neznala. Máte se na co těšit :-)
Takže nezapomeňte, příští ČTVRTEK 8.3. v 18:00 se opět sejdeme Za profilem.

Mějte se krásně
Lenka


Komentáře

Oblíbené příspěvky